Zasady budowania strategii w social media

5-zasad-budowania-strategii-w-social-media

Z przykrością muszę stwierdzić, że wiele firm nie ma stworzonej strategii social media. Na oślep wrzucają posty, które nijak mają się do potrzeb ich grupy docelowej. Jakie są zasady budowania strategii social media?

Zdefiniuj cele

Pierwszym krokiem jest zdefiniowanie celów. Jakie mogą być cele?:
– liczbowe – konkretna ilość polubień fanpage’a;
– jakościowe – ilość reakcji pod postami;
– sprzedażowe – przychód pozyskany z postów w social media.

Są to najważniejsze cele, których założenie może znacząco ułatwić pracę przy rozwijaniu naszych kanałów social media, ale również całej firmy.

Bądź aktywny

W social media nie ma cudów. Jeżeli nie będziemy wystarczająco aktywni, nasi fani przejdą do konkurencji, która charakteryzuje się wysokim poziomem aktywności. Z góry zaplanuj, w jakie dni chcesz wrzucać posty na swoje profile social media. Będziesz miał wtedy większą motywację do regularnego prowadzenia konta.

Pamiętaj o jakości

Z drugiej stron nie zapominaj o jakości. Lepszym rozwiązaniem będzie pominięcie wpisu w danym dniu i poczekania z tym nawet kilka dni, aż złapiemy coś wartościowego dla naszych fanów. Dzięki temu unikniemy postów będących “zapchajdziurami”. Nudne posty nie są lubiane przez algorytmy Facebooka i istnieje duża szansa, że nie zostaną one pokazane sporej grupie odbiorców.

Prowadź interakcje z fanami

Nie ma chyba nic gorszego niż fanpage, który nie prowadzi żadnej interakcji z fanami. Fani piszą komentarze pod Twoim najnowszym postem? Zareaguj na nie, aby pokazać, że ważne jest dla Ciebie ich zdanie. Zostawiając to bez Twojej reakcji, fani będą zniechęceni do dalszego publikowania komentarzy. Poniekąd wspomniałem o tej kwestii w tym artykule.

Obserwuj zachowania Twoich fanów

Jaki jest najprostszy sposób, aby zachować wzrosty w ilościach reakcji pod postami? Prezentuj posty, które najbardziej podobają się Twoim odbiorcom. Sprawdź teraz, jakie Twoje posty są najpopularniejsze i w ich rytmie twórz kolejne. Pamiętaj jednak, że prędzej czy później każdy format się wyczerpie i trzeba będzie zacząć szukać nowego.

A czy Ty znasz jakieś inne zasady budowania strategii social media?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

three × four =