Zalety marketingu w social media

zalety marketingu w social media

Prowadzenie marketingu w social media na zawsze zmieniło postrzeganie działań marketingowych w sieci. W ciągu kilkunastu sekund jesteśmy w stanie dotrzeć z naszym komunikatem do grona zainteresowanych odbiorców. Jeszcze kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt lat temu, było to zupełnie niemożliwe. Jakie są zalety marketingu w social media?

Dodatkowy kanał komunikacyjny

Załóżmy, że posiadasz własną stronę internetową, listę mailingową i kampanię w Google Ads. Są to trzy bardzo ważne kanały komunikacji z użytkownikami. Do tej listy koniecznie dorzuć jeszcze social media. Tworząc fanpage na Facebooku lub profil na Instagramie docierasz do zupełnie nowego grona odbiorców, które nigdy nie słyszało o Twojej marce. Twoim zadaniem będzie dobranie odpowiedniego języka oraz materiałów, aby być mile przywitany przez Twoją grupę odbiorców. Zrób dobre wejście, aby zapamiętali Cię na długo!

Łatwa analiza Twojej pracy

Dzięki prostym i czytelnym statystykom możesz sprawdzić, czy posty, które publikujesz, są oczekiwane przez Twoich użytkowników. Twój ostatni post zyskał mnóstwo reakcji i spowodował zwiększenie zasięgu Twojego fanpage’a? Koniecznie publikuj więcej takich postów. Twój post nie uzyskał żadnej reakcji? Pomyśl nad zmianą formatu tego typu postów. Jak widzisz, rozrachunek jest bardzo prosty – wzmacniaj to, co działa, a ograniczaj to, co powoduje kiepskie zasięgi. Nie ma sensu pchać się w coś, co od 6 miesięcy nie daje Ci żadnych efektów pod postacią lajków, komentarzy, czy nawet sprzedaży. W ten sposób zaoszczędzisz nie tylko mnóstwo czasu, ale i nerwów.

Budujesz lojalność wobec Twojej marki

Przypominasz sobie Twoje ostatnie zakupy online? Co zadecydowało o tym, że postanowiłeś dokonać zakupu w sklepie XYZ? Myślę, że na pierwszych trzech pozycjach znajdzie się zaufanie do marki. Firmy, które regularnie prowadzą profile w social media, są znacznie lepiej oceniane przez konsumentów w odróżnieniu od firm, które kryją się gdzieś ze swoimi komunikatami. Jak budować lojalność wobec Twojej marki? Po prostu dawaj swoim klientom wartościową wiedzę zupełnie za darmo. Będzie Cię to kosztowało kilkadziesiąt minut lub nawet kilka godzin pracy, ale w dłuższej perspektywie czasu, ci ludzi przyjdą do Ciebie i powiedzą: “Hej, chcę kupić Twój produkt!”. Jest to mega proste w teorii, ale praktyka rządzi się swoimi prawami. Czas zacząć testować i wyciągać wnioski, które pozwolą nam przenieść nasz biznes na zupełnie nowy poziom!

Przygotowujesz do późniejszej sprzedaży

Nigdy nie jestem za tym, aby w social media mówić rzeczy typu: “Hej, kup nasz produkt, bo jest fajny!”. Takie coś nie wyjdzie. Musisz zachęcić Twoich do fanów do tego, aby sami wyciągnęli portfele z kieszeni. W jaki sposób? Na przykład poprzez dawanie darmowej wartości. Dzięki temu nie tylko przybliżysz ich do zakupu, ale również być może zostaniesz ekspertem w tym, co robisz. Jedno ostrzeżenie! Jest to jednak rozwiązanie długoterminowe. Jeden artykuł, czy materiał wideo nie zrobią roboty. Potrzeba małych kroczków robionych każdego tygodnia.

Chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat? Przeczytaj mój artykuł o budowaniu marki osobistej w sieci!

A czy Wy widzicie jakieś inne zalety marketingu w social media? 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

9 + 1 =