Wady marketingu w social media

wady marketingu w social media

W zeszłym tygodniu popełniłem artykuł, w którym przedstawiłem najważniejsze zalety prowadzenia marketingu w social media. Możesz o nim przeczytać w tym miejscu. Czy istnieją jednak wady marketingu w social media? Oczywiście! Warto o nich wspomnieć, zanim na dobre wypłyniemy na głębokie wody.

Nieprzychylni odbiorcy

W sieci mamy do czynienia z szerokim gronem hejterów i trolli. Nic w tym dziwnego. Według wielu z nas Internet to nadal miejsce, w którym każdy może czuć się bezkarnie i otwarcie krytykować lub nawet wyśmiewać ofertę różnych firm. Jeżeli jest to krytyka uzasadniona – wszystko ok. Jeżeli jednak osoba celowo chce nas ośmieszyć, powinniśmy od razu ją zablokować. Takie są niestety uroki social media. Dzięki profilom społecznościowym osiągniemy naprawdę niezłe zasięgi, ale również kosztem dotarcia do osób niepożądanych. Warto jednak podejść do tego z pewną dozą humoru. Widzisz możliwość pozytywnego zakończenia sporu z hejterem? Powal go swoją merytoryką! Zazwyczaj są to osoby, które nie znają się na danej tematyce, jak Ty. Dzięki temu pokażesz, że masz cojones, ale również ukażesz się jako mediator, który z każdego sporu potrafi wyjść obronną ręką. Jednak pamiętaj o zasadzie wspomnianej na początku. Z wyjątkowymi trollami nawet nie wdawaj się w dyskusję.

Zbyt duża strata czasu

Prowadzenie świetnych kont w social media wymaga poświęcenia mnóstwa czasu. Co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Pół biedy, jeżeli mamy do tego specjalnie oddelegowaną osobę, która się tym zajmie w sposób profesjonalny. Co, jeśli jesteś jedyną osobą na Twoim okręcie? Ogranicz wtedy ilość kont w social media do minimum. Zostań tam, gdzie efekty są powalające, a zrezygnuj z miejsc, gdzie nie przyjąłeś się wśród odbiorców. Dzięki temu uwolnisz się od niepotrzebnej frustracji, która z pewnością będzie miała miejsce, gdy nie dostarczysz tego, co chcesz przekazać swoim fanom. Życie mamy w końcu tylko jedno 🙂

Brak kontroli nad wszystkim

Jeżeli uwielbiasz kontrolę nad wszystkim, marketing w social media może nie być dla Ciebie. Social media żyją swoim życiem. Nic na to nie poradzimy. Jeżeli przypadkowo wrzucisz niepożądane zdjęcie na Twój profil firmowy, z całą pewnością inni to podłapią, co tylko zagęści atmosferę. Jeżeli niezadowolony klient opublikuje kiepską opinii o Twojej firmie, zobaczą to inni i na pewno to zapamiętają. Co gorsze, to wszystko może wydarzyć się w nocy, gdy słodko śpisz i nie wiesz o tej sytuacji. Po pobudce może Cię czekać niezłe rozczarowanie. Nie musisz się jednak obawiać o to, że taka sytuacja będzie miała miejsce co chwilę. Jeżeli dobrze będziesz wykonywał swoją codzienną robotę, ilość takich akcji ulegnie znacznemu obniżeniu. Jeżeli zdarzy się niezadowolony klient, pokaż mu, że zależy Ci na nim i daj coś więcej, niż oczekuje. Ty wyjdziesz z twarzą, a inni będą widzieli w Tobie prawdziwe oparcie w trudnych sytuacjach.

Czy wady marketingu w social media przytłaczają zalety? Myślę, że zdecydowanie nie. Każda firma powinna spróbować swoich sił w tym wymiarze. Zawsze można się przecież wycofać!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

seventeen − three =