Tanie pozycjonowanie – najczęstsze pułapki

tanie-pozycjonowanie

Na rynku możemy znaleźć mnóstwo firm oferujących tanie pozycjonowanie za wręcz absurdalnie niskie pieniądze (do 300 zł). Mimo ostrzeżeń, przedsiębiorcy i tak decydują się na rozpoczęcie współpracy. Jaki może być tego efekt? Kiepskie wyniki oraz zrażenie się do pozostałych agencji SEO.

Brak tworzenia treści

Bardzo niskie budżety miesięczne sprawiają, że agencje w trakcie takich współprac nie tworzą treści wysokiej jakości, która mogłaby wspomóc działania SEO. Bez treści bardzo trudno będzie osiągnąć zadowalające pozycje zwłaszcza na mocno konkurencyjne frazy. Jeżeli za wszelką cenę upieramy się, aby skorzystać z tak taniej usługi, dokupmy chociaż pakiet treści, aby miało to ręce i nogi.

Ubogie linkowanie zewnętrzne

Podobnie wygląda kwestia linkowania zewnętrznego. Celowo użyłem tutaj słowa “ubogie”, a nie “brak” ponieważ pierwsza większa agencja SEO posiada własne zaplecze linkowe, z którego może linkować do naszej witryny. Jakość takiego zaplecza jednak często nie powala i prędzej, czy później będziemy musieli pomyśleć o dywersyfikacji profilu linkowego. Podobnie jak w przypadku tworzenia treści, tutaj również warto zapytać się o możliwość zakupienia pakietu z dodatkowym linkowaniem.

Rzadki kontakt ze specjalistą

Standardowo w koszt całej usługi wchodzi kontakt ze specjalistą SEO. Z racji, że budżet projektu jest bardzo niski, prawdopodobieństwo, że zostanie nam przydzielony dedykowany specjalista, jest minimalne. Nie będzie się to opłacało agencji SEO i zazwyczaj zatrudni do tego jedną osobą, która będzie kontaktowała się z kilkudziesięcioma klientami jednocześnie.

Paradoks usług SEO

Wpis ten jest w pewnym sensie narzekaniem na zbyt niskie ceny usług pozycjonowanie stron internetowych na rynku, ale istnieje jeden paradoks, który istnieje w branży od lat. Skoro budżet 300 zł nie da wystarczających efektów, to czy 10 000 zł załatwi problem? Otóż nie. Nieważne tak naprawdę, ile pieniędzy przeznaczymy na działania SEO, większość zależy od umiejętności specjalisty, jasnej komunikacji oraz szczypty szczęścia, która zwłaszcza w SEO jest bardzo mile widziana.

A czy wy znacie inne powody, dla których tanie pozycjonowanie nie ma racji bytu? 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

fourteen + thirteen =