4 sposoby na rozszerzenie funkcjonalności w sklepie internetowym

funkcjonalności-sklep-internetowy

Posiadasz własny sklep internetowy, ale nie wiesz co dalej? Jakie funkcjonalności w sklepie internetowym powinny znaleźć się u Ciebie? Sprawdź poniższą listę i przekonaj się, że jest przed Tobą jeszcze dużo pracy.

1. Zadbaj o różnorodność płatności

Twój sklep internetowy umożliwia płatności online? Fajnie! Czy użytkownicy posiadający konta bankowe w bardzo niszowych bankach będą mogli zapłacić przez Twoją bramkę płatności? No właśnie. Nie skupiaj się tylko i wyłącznie na największych bankach. Nie każdy lubi komercję i preferuje posiadanie rachunku w mało znanym banku. Uszanuj to i daj mu możliwość zapłaty.

2. Przekonaj użytkownika do zapisu na newsletter

Newsletter jest naprawdę świetnym polem do edukacji użytkowników. Umieszczaj mądrze miejsca, w których użytkownicy będą mogli zapisywać się do newslettera. Nie twórz pop-upów wyskakujących znikąd. Najlepiej sprawdzą się “pułapki” ustawione na stronie głównej, panelu bocznym oraz tzw. exit pop-ups, czyli okienka wyskakujące wtedy, kiedy użytkownik będzie zbierał się do wyjścia ze sklepu.

Budowanie bazy mailingowej to z całą pewnością robota na długie miesiące, a nawet lata. Mając sklep z 1000 sesji miesięcznie na witrynie, ciężko będzie osiągnąć wielotysięczne bazy mailingowe. Należy jednak pamiętać, że nie tylko ilość stanowi tutaj rzetelną informację o Twoich działaniach. Moim zdaniem jakość takiej bazy jest w 150% ważniejsza. Lepiej mieć w bazie 500 osób odpowiednio rozgrzanych do zakupu niż 3000 osób, które przypadkowo znalazły się w Twojej kampanii.

3. Zintegruj się z social media

Social media to kapitalnych kanał sprzedaży produktów. Zintegruj swój sklep internetowy ze wszystkimi portalami społecznościowymi, jakie znasz. Oczywiście nie zapomnij, że powinny to być portale, które regularnie prowadzisz. Jeżeli posiadasz kanały-widmo, nawet nie myśl, aby podłączyć je do sklepu internetowego. Tylko wystraszysz potencjalnych użytkowników.

Ponadto warto, aby Twoje kanały w social media nie żyły osobnym życiem, ale stanowiły jedną całość. Oczywiście nie chciałbym tutaj używać słowa “kopiowanie”, bo w mojej opinii ten sam przekaz na wielu portalach społecznościowych, nie jest do końca dobrym rozwiązaniem. Chcesz przy okazji dowiedzieć się, jakie są zalety marketingu w social media?

4. Wprowadź kampanie produktowe

Kampanie produktowe w Google Ads świetnie sprawdzają się nie tylko przy sklepach mających sporą historię, ale również przy świeżutkich witrynach. W wielu przypadkach to właśnie z Google Ads przychodzi pierwsza konwersja na sklepie. Zadbaj o to, aby feed produktowy wygenerowany z Twojego sklepu był odpowiednio wczytywany przez Google Merchant Center oraz Google Ads.

Odpalona kampania Google Ads w mojej opinii to zaledwie 20% sukcesu. 80% stanowi bieżąca optymalizacja (najlepiej każdego dnia). Jeżeli totalnie nie znamy się w tworzeniu i prowadzeniu kampanii, lepiej przekazać to osobie, która nie tylko będzie miała odpowiednie umiejętności, ale również czas.

Jakie funkcjonalności w sklepie internetowym dodałbyś do powyższej listy?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

fourteen + one =