Reklama sklepu internetowego z Google Merchant Center

Reklama Google Merchant Center

Nikogo nie trzeba specjalnie przekonywać do tego, że za pomocą reklam w Google możemy dotrzeć do naprawdę sporego grona naszych potencjalnych klientów. Ten ogromny ekosystem reklamowy pozwala na reklamowanie swoich produktów/usług na kilka sposobów. Jednym z nich jest reklama przez Google Merchant Center.

Co to jest Google Merchant Center?

Jest to system Google Ads, który pozwala na reklamowanie naszych konkretnych produktów. Dzięki łatwej konfiguracji, w bardzo krótkim czasie, możemy zareklamować w sieci praktycznie wszystkie produkty, które obecnie posiadamy w sklepie internetowym. Do tego możemy dorzucić reklamy w sieci wyszukiwania oraz sieci reklamowej, aby jeszcze bardziej wzmocnić przekaz reklamowy.

Jak korzystać z Google Merchant Center?

Dla wielu korzystanie z tego systemu jest bardzo skomplikowane. Rzeczywistość jest na szczęście inna. Wystarczy wygenerować z CMSa sklepu plik XML z naszymi produktami. Znaczna większość platform sklepowych oferuje taką możliwość. Jeżeli nie będziesz mógł znaleźć takie opcji, skontaktuj się z ich Biurem Obsługi Klienta. Tak przygotowany plik XML należy wrzucić do Google Merchant Center, który przenalizuje czy plik na pewno jest kompletny i zawiera wszystkie informacje potrzebne do poprawnego wyświetlenia produktów w reklamach.

Zalety korzystania z Google Merchant Center

Wspomniałem już o szybkości, z jaką możemy wystartować kampanię dla naszych wszystkich produktów na sklepie. Nie można również zapominać o tym, że kampanie tworzone za pomocą Google Merchant Center to również świetny sposób na pokazanie atutów swoich produktów. Koniecznie należy zadbać o wysoką jakość grafik produktowych, aby użytkownicy byli zachęceni do kliknięcia w naszą reklamą w celu wykonania najważniejszej czynności na sklepie – transakcji.

Reklamy z Google Merchant Center oczywiście wymagają ciągłej optymalizacji, aby za kliknięcia płacić coraz mniej. W dłuższej perspektywie czasu pozwoli to zwiększyć ilość sesji oraz konwersji na sklepie internetowym.

Czy kampanie produktowe warto robić samemu?

W mojej opinii reklama Google Merchant Center jest ciężkim kawałkiem chleba. Oprócz bieżącej optymalizacja kampanii należy zwracać baczną uwagę na feed produktowy, który jest bezpośrednio przesyłany do Google Merchant Center. Brak takiej weryfikacji może spowodować błędy w wyświetleniach naszych produktów w kampanii, a kasa z budżetu nadal będzie ubywała bez naszej wiedzy.

W takich sytuacjach najlepiej oddać kampanie w ręce profesjonalisty, który nie tylko przygotuje odpowiednią kampanie Google Ads, ale również będzie na bieżąco reagował na wszelkie wydarzenia, które z pewnością będą miały miejsce w trakcie jej trwania. Samodzielne prowadzenie kampanii również jest możliwe, ale należy pamiętać, że dopiero po kilku latach ciężkiej nauki będziemy w stanie doprowadzić do takiej optymalizacji kosztów za konwersję, że zacznie to nam się w końcu zwracać. Decyzja jednak zawsze pozostaje po stronie klienta i do niego należy ostatnie słowo w dyskusji. 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

12 − 3 =