Najczęstsze błędy w Google Ads

błędy w Google Ads

Nikt nie powiedział, że kampanie Google Ads to łatwy kawałek chleba. Należy posiąść ogromną wiedzę oraz doświadczenie, aby w końcu móc powiedzieć, że “coś tam wiem”. Jakie są najczęstsze błędy w Google Ads, które powodują, że budżety topnieją w ekspresowym tempie bez dostarczenia zadowalających efektów?

Brak słów wykluczających

Już po kilku dniach prowadzenia kampanii Google Ads w zakładce “Wyszukiwane hasła” będziemy mogli podejrzeć sporą ilość fraz, na które wyświetlają się nasze reklamy. Jeżeli sama kampania została przez nas odpowiednio zaprojektowana, znaczna ich większość będzie idealnie wpasowana w nasze wymagania. Istnieje jednak spore prawdopodobieństwo, że będziemy wyświetlali się na frazy, które są dalekie od konwersji w sklepie, np. “buty sportowe opinie”. Jeżeli chcemy podnieść sprzedaż w naszym sklepie, takie frazy lepiej wykluczać.

Brak wezwania do działania

Wezwanie do działania w opisie reklamy pokazuje, co musi wykonać użytkownik w następnym kroku. Jeżeli nie dajemy mu odpowiednich wskazówek, zapewne pominie naszą reklamę.

Mało zachęcająca strona docelowa

Sekret udanej kampanii Google Ads to nie tylko świetne przygotowane oraz startgetowane reklamy, ale również odpowiednio zoptymalizowana strona docelowa pod kątem technicznym oraz wizualnym.

Brak dopasowania słów kluczowych

Osoby niedoświadczone zazwyczaj nie interesują się tematem dopasowania słów kluczowych i uruchamiają kampanię bez żadnych restrykcji (dopasowanie przybliżone). Powoduje to pojawianie się naszych reklam na frazy mocno niezwiązane z naszym głównym celem. Łącząc ten punkt w brakiem wykluczania słów kluczowych, otrzymujemy prosty przepis na totalną porażkę naszych działań płatnych.

Brak ciągłej optymalizacji kampanii

Nawet najlepiej przygotowana reklama oraz strona docelowa mogą nie dać satysfakcjonujących przychodów na początku prowadzenia kampanii. Potrzebna jest zatem ciągła optymalizacja kampanii, aby wycisnąć z niej jak najwięcej. Nawet najwybitniejsi specjaliści muszą wykonywać takie optymalizacje, ponieważ nikt nie wie, jak algorytmy Google zareagują na nasze reklamy. Nie ma zatem 100% sposobu na sukces.

A Wy jakie jeszcze inne błędy w Google Ads dopisalibyście do powyższej listy? 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

seventeen − 14 =