Jak pozyskać wartościowych klientów dzięki copywritingowi?

Jak-pozyskiwać-klientów

Każdy dobry produkt sprzeda się sam! Tak właśnie myśli sporo przedsiębiorców, którzy raczej powinni sięgnąć w końcu po chociaż jedną książkę na temat marketingu. Stamtąd dowiedzieliby się, że to totalna bzdura i należy natychmiast przestać tak myśleć. Jak pozyskać klientów dzięki copywritingowi, aby miało to sens?

Wykorzystaj potencjał Twojego produktu lub usługi

Zalety naszego produktu lub usługi – to właśnie na tym powinniśmy skupić się w 90%. Co możesz zaproponować Klientowi, aby był zadowolony z Twojej firmy? Wykorzystaj to w swoich tekstach reklamowych. W treściach skup się przede wszystkim na rozwiązywaniu problemów Twoich potencjalnych klientów.

Przykłady:

Sprzedajesz tabletki odchudzające? Wykorzystaj w treściach problem otyłości oraz chorób z nią powiązanych.
Oferujesz usługi sprzątające? Wspomnij w tekstach, że życie w ciągłym brudzie i nieporządku znacząco obniża naszą produktywność.
Reprezentujesz firmę ubezpieczeniową? Umieść w treści statystyki na temat wypadków drogowych w Polsce oraz oblicz, jakie jest prawdopodobieństwo, że to właśnie osoba czytająca tekst może ulec takiemu wypadkowi.

W każdej branży z pewnością znajdziesz przykłady.

Wskaż wady produktów lub usługi konkurencji

Bardziej mam tu na myśli pokazywanie różnic między naszymi produktami, a produktami konkurencji. Oczywiście to nasze produkty muszą być postawione w korzystniejszym świetle. Pamiętaj tylko, aby nie krytykować produktu konkurencji. Zemsta może być słodka…

Poznaj swoich użytkowników

Nie zapominaj do kogo piszesz. Dowiedz się, kto jest Twoim odbiorcą i do takich osób kieruj swoje treści. Pisząc do wszystkich, trafimy z naszym przekazem do każdego. Będzie to 13-letni Marek oraz 78-letnia Zofia. Skup się na jednej personie i działaj!

Zdecyduj się na formę osobową

Od samego początku ustal jasne zasady, w jaki sposób będziesz pisał do swoich potencjalnych klientów. Zmiany formy osobowej w tekstach nie będą dobrym rozwiązaniem. Będzie to dowodem na to, że nie jesteś odpowiednio przygotowany. Zróbmy test! Jeżeli czytasz ten artykuł po 5 latach od jego opublikowania, spójrz na mój najnowszy artykuł i zobacz, czy nadal utrzymuję formę “Ty”.

To wszystko wiąże się również z budowaniem marki osobistej.

Uważaj na przesyt informacji

Każdy artykuł blogowy, każdy opis kategorii czy tekst na produkcie powinien zawierać tyle informacji, aby użytkownik mógł ją spokojnie skonsumować. Przesyt informacji nie jest już modny, gdyż użytkownicy nie mają czasu, ani chęci przedzierać się przez meandry Twoich tekstów.

Pamiętaj o prawie

Działasz w branży, która jest związana z obostrzeniami prawnymi? Dowiedz się, co możesz, a czego nie możesz poruszać w swoich tekstach. Każdy przedsiębiorca chce w końcu sprzedawać swoje produkty lub usługi, a nie borykać się z problemami natury prawnej.

Wystrzegaj się błędów interpunkcyjnych i ortograficznych

Ciężko tu cokolwiek napisać. Po prostu pilnuj tego, aby użytkownik po przeczytaniu Twojego tekstu, nie czuł zażenowania licznymi błędami ortograficznymi i interpunkcyjnymi.

A czy Wy macie sprawdzone tipy, jak pozyskać klientów dzięki copywritingowi? 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

three × two =