Jak efektywnie budować markę w sieci?

Jak-budować-markę

Budowanie marki w sieci jest tematem nie tyle popularnym, co bardzo szerokim i można na ten temat napisać setki książek. Sporo przedsiębiorców nie wie jak budować markę w sieci i myślę, że mamy tego powód. Jest nim właśnie zbyt duży szum informacyjny wokół tego tematu. Postaram się zatem wyszczególnić to w kilku punktach.

Twórz treści tylko dla swojej grupy odbiorców

Do kogo Twój produkt ma trafiać? Do wszystkich! Niestety bardzo często słyszę takie odpowiedzi. Jest to oczywiście błędne rozumienie. W mojej opinii, jeżeli coś jest dla wszystkich, nie jest tak naprawdę dla nikogo. No może za wyjątkiem salonów fryzjerskich, gdyż chodzi tam znaczna większość z nas. Wskaż swoją grupę docelową i wokół niej buduj swoją narrację o biznesie.

Postaraj się wyróżnić

Mając 5 konkurentów obok siebie, w jaki sposób możemy się wyróżnić?:

  • cena;
  • szybkość obsługi;
  • profesjonalne doradztwo;
  • prowadzenie dialogu z klientem w sieci.

To tylko niektóre cechy, które możemy opanować do perfekcji. Nie wierzę, że Twoi konkurenci są na tyle idealni, że w żadnym aspekcie nie możemy być lepsi od nich. W każdej branży są elementy, którymi można się wybić. Prowadzisz pizzerię? Skróć czas dostawy. Prowadzisz drukarnie? Popraw jakość wydruku. Ogarniasz sklep internetowy? Zadbaj o to, aby towar dotarł jak najszybciej do klienta końcowego. Są to trzy pomysły, która wymyśliłem w ciągu 20 sekund. Widzisz? To wcale nie jest takie trudne.

Regularnie dostarczaj treść

Jak zazwyczaj wygląda proces tworzenia contentu na stronę internetową? Treść napisana raz jest niezmieniana przez 5 następnych lat. Takie coś na pewno nie zachwyci użytkownika. Postaraj się regularnie dostarczać treść. W jaki sposób? Prowadzenie bloga, profil na Instagramie, filmy na YouTube – na pewno znajdziesz coś dla siebie. To nie jest takie trudne, jak może się wydawać! Tworząc odpowiedni nawyk, praktycznie każdego dnia jesteś w stanie dawać swojej grupie odbiorców ciekawy content.

Autentyczność marki jest najważniejsza

Co z tego, że będziemy uważali się za prawdziwego krezusa w swojej branży, skoro będzie to tylko czyste złudzenie? Zadbaj o to, aby od początku do samego końca ścieżki Twojego klienta, on sam poczuł, że naprawdę znasz się na swoim fachu, jak mało kto. Żeby była jasność, nie uważam, że autentyczność jest tożsama z perfekcjonizmem. Każdej marce prędzej czy później zdarzą się wpadki, ale właśnie autentyczność spowoduje, że ludzie będą chcieli do Ciebie wracać.

Nie zapominaj o podstawach

Wielu przedsiębiorców snuje plany o rozbudowanym i zautomatyzowanym marketingu online. Chwila! Czy przejrzałeś swoją witrynę internetową? Czy jest ona w 100% responsywna? Czy znajdują się na niej zwroty CTA (Call to Action)? Najpierw zadbaj o podstawy, a potem będziemy mogli myśleć o bardziej zaawansowanych kwestiach. Niektóre z nich omówiłem w tym artykule, w którym pokazuję, jakie dodatkowe funkcjonalności można wdrożyć na swoim sklepie internetowym, aby nie tylko generował większą sprzedać, ale również budował Twoją markę.

Czy są tutaj specjaliści, którzy wiedzą jak budować markę w sieci? 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

20 + 16 =