Ile pieniędzy przeznaczyć na Google Ads?

ile-pieniedzy-przeznaczyc-na-Google-Ads

Praktycznie każdego miesiąca wielu przedsiębiorców zadaje sobie pytanie, ile pieniędzy przeznaczyć na Google Ads? Jest to bardzo trudne pytanie i jest mocno zależne od kilku kwestii.

Od czego zależy budżet na kampanie Google Ads?

Myślę, że można wyznaczyć 4 czynniki, które będą determinowały wysokość budżetu, jaki powinniśmy przeznaczyć na Google Ads. Są to:

  • zasobność Twojego portfela;
  • poziom zaufania marki;
  • konkurencja na rynku;
  • ilość reklamowanych produktów/usług.

Biorąc pod uwagę te 4 czynniki, znacznie łatwiej będzie Ci zdobyć wyznaczone cele. Potrzebujesz konkretnych cyfr? Proszę bardzo! Poniżej pokazuje budżety, które dobieramy razem z Klientami na potrzeby kampanii Google Ads.

Ile budżetu przeznaczyć na kampanie Google Ads dla firmy lokalnej?

W przypadku firm lokalnych kwestia doboru stawki jest stosunkowo prosta. Firmy lokalne mają zazwyczaj ok. 3-4 rodzaje usług, które chcą promować. Matematyka na początku jest bardzo prosta. Na każdą z usług (grup reklamowych) przeznaczamy na sam początek 200 zł. Daje to sumarycznie 600 – 800 zł na pierwszy miesiąc działania kampanii. Po miesiącu analizujemy wyniki i wzmacniamy te grupy reklam, które działają i zastanawiamy się, co zrobić z najgorszymi grupami reklam.

Ile budżetu przeznaczyć na kampanie Google Ads dla sklepu internetowego?

W przypadku sklepów internetowych sytuacja jest mocniej zagmatwana. W grę wchodzą zazwyczaj reklamy w sieci wyszukiwania, jak i kampanie produktowe. Budżet takich kampanii będzie mocno zależał od asortymentu klienta. Uważam jednak, że dobrze przeprowadzona kampania dla sklepu internetowego powinna zaczynać się od 1000 zł miesięcznego budżetu. Taka kwota pozwala na wysnucie ciekawych wniosków po pierwszym etapie współpracy.

Ile przeznaczyć pieniędzy na Google Ads? Zawsze kieruje się zasadą, że na samym początku warto przeznaczyć troszkę mniej pieniędzy, aby nie stracić 10 000 zł na świeżą kampanię, która nie zostanie w żaden sposób zoptymalizowana. Takie podejście może nam uratować tyłek w momencie, kiedy będziemy chcieli w ciemno wypromować nasz biznes bez wcześniejszej analizy naszej witryny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

17 − fifteen =