Google Ads czy Facebook Ads?

Jest to jedno z najczęściej zadawanych pytań przez osoby, które startują dopiero z płatnymi reklamami w Internecie. Pośród zwolenników tych systemów trudno wskazać zwycięzcę tego pojedynku. To co, Google Ads czy Facebook Ads? Postaram się dziś na to odpowiedzieć.

Po pierwsze – Google Ads

W dużym skrócie – jest to system reklamowy, który pozwala pokazywać reklamy potencjalnym Klientom po wpisaniu frazy w wynikach wyszukiwania Google. W ten sposób np. po wpisaniu frazy “zabiegi kosmetyczne”, nad bezpłatnymi wynikami wyszukiwania, pokaże się kilka reklam oznaczonych jako “Reklama”. Po ich kliknięciu użytkownik przechodzi na stronę firmy, a sama firma płaci za kliknięcie (zazwyczaj kilka złotych, choć jest to zależne od branży).

odzież damska - sieć wyszukiwania

W jaki sposób reklamodawca może kierować reklamy do odbiorców? Tak się składa, że nie tylko po słowach kluczowych można trafić do naszych odbiorców. Nasze reklamy możemy przedstawiać również w formie banerów reklamowych, które będą podążały za użytkownikami. W ten sposób możemy trafić do bardzo sprecyzowanej grupy odbiorców.

wyposażenie sypialni - sieć reklamowa

Innym bardzo ciekawym sposobem dotarcia do potencjalnych klientów są kampanie produktowe. Jeżeli posiadamy sklep internetowy, a nie chcemy reklamować ręcznie każdego produktu, zainwestujmy w kampanie produktową w Google Ads. Dzięki temu będziemy mogli masowo reklamować nasze produkty w sklepie internetowym. Do naszych zadań będzie należała tylko systematyczna optymalizacja, która będzie miała za zadanie zwiększyć ilość kliknięć oraz zmniejszyć koszt prowadzenia takiej kampanii.

odzież damska - kampania produktowa

Po drugie – Facebook Ads

Wdrożenie Facebook Ads raz na zawsze zmieniło pogląd na to, jak użytkownicy odbierają reklamy. Od momentu wystartowania tej usługi, reklamodawcy mogą w bardzo szybki i konkretny sposób dotrzeć nawet do bardzo małej grupy odbiorców. Wszystko przez to, że możemy targetować nasze reklamy do osób o określonym:

  • wieku;
  • płci;
  • miejscu zamieszkania / obecnego pobytu;
  • stronach, które lubi;
  • zainteresowaniach.

Są to raczej oczywiste kryteria doboru, ale tworząc z nich kombinacje, można np. dotrzeć do kobiet, które mają 23-25 lat, mieszkają w Szczecinku oraz lubią strony związane z branżą kosmetyczną. W innych systemach reklamowych takie targetowanie byłoby trudniejsze do osiągnięcia.

Należy jednak pamiętać o tym, że tworzenie dobrych reklam to jedno, ale budowanie świadomości marki to drugie. Bez odpowiednio zbudowanej marki trudno będzie nam osiągnąć zadowalający poziom konwersji. Wspomniałem o tym w moim artykule https://mariximedia.pl/jak-efektywnie-budowac-marke-w-sieci/

Google Ads czy Facebook Ads – werdykt

Osobiście zdecydowanie preferuję Google Ads:

  • często niższe stawki za kliknięcie;
  • większe możliwości targetowania (słowa kluczowe, zainteresowania, witryny);
  • możliwość tworzenia ciekawszych reklam (sieć wyszukiwania, sieć reklamowa, kampanie produktowe).


Te trzy kryteria powodują, że Google Ads jest dla mnie nie tylko lepsze do reklamowania usług moich Klientów, niż Facebook Ads, ale również trudno mi szukać konkurenta dla tego systemu, który oferowałby podobne możliwości.

Oczywiście nie neguję w żadnym stopniu istnienia Facebook Ads. To również kapitalne narzędzie, z którego często korzystam.

A jakie jest Wasze zdanie?

2 myśli na “Google Ads czy Facebook Ads?”

  1. Wszystko zależy od branży, za pomocą Facebook Ads można znaleźć potencjalnego Klienta, który “jeszcze nie wie, że szuka danego produktu”. Super wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

six − 1 =