Dlaczego potrzebuję strony internetowej?

Dlaczego potrzebuję strony internetowej

Tematykę celów strony internetowej rozwinąłem w tym artykule, ale cofnijmy się jeszcze bardziej aż do momentu zadania sobie pytania: “Dlaczego potrzebuję strony internetowej?”. Oto kilka powodów:

Oszczędność pieniędzy (wbrew pozorom)

Każdy wie, że postawienie strony internetowej wiąże się z wydatkiem pieniędzy i czasu. Wyobraź sobie, że taką stronę masz już od 10 lat. Pomyśl, ile osób w ciągu tylu tysięcy dni przewinęło się przez Twoją stronę. Spójrz, ile osób nie musiało specjalnie do Ciebie dzwonić, aby dowiedzieć się, czym tak naprawdę się zajmujesz. Wszystkie potrzebne informacje widzieli na Twojej witrynie internetowej. Nie bez powodu mówi się, że witryna internetowa może zarabiać pieniądze nawet wtedy, kiedy Ty słodko śpisz.

Oczywiście sam fakt uruchomienia strony internetowej własnego biznesu, nie da satysfakcjonujących rezultatów. Potrzebna jest również odpowiednia promocja, jak np. kampanie Google Ads.

Stały kontakt z klientem

Strona internetowa to możliwość stałego kontaktu z klientem przez 7 dni w tygodniu oraz 365 dni w roku. Dzięki częstemu przekazywaniu informacji (np. za pomocą bloga) Twój klient może zostać nie tylko konsumentem zostawiającym u Ciebie pieniądze, ale również wielbicielem Twojej marki, który będzie polecał Ciebie dalej.

Zawsze warto skracać dystans do użytkownika. Dlatego bardzo częstym rozwiązaniem na sklepach internetowych są czaty online, które umożliwiają bezpośredni kontakt z przedstawicielem sklepu. Dzięki temu użytkownik w ciągu kilku minut może dowiedzieć się większej ilości szczegółów, niż podczas kilkugodzinnego surfowania po Internecie.

Nośnik Twoich prac

Zastanawiasz się, w jaki sposób pokazać efekt Twoich prac? Odpowiedź jest bardzo prosta! Wystarczy, że zbudujesz stronę internetową i to właśnie na niej pokażesz swoje portfolio. Gwarantuję Ci, że potencjalni klienci chętnie będą chcieli je zobaczyć przed podjęciem z Tobą współpracy. Zadbaj zatem, aby zawierało ono same konkrety i jasno pokazywały, co możesz dać swoim potencjalnym klientom.

W momencie otwarcia własnego biznesu może być problem z potencjalnym portfolio. Dlatego proponowaną strategią jest to, aby na samym początku kilka zleceń wykonać po znacznie niższej cenie, aby móc je dodać od razu do portfolio naszej witryny. Ile projektów powinno zawierać portfolio? Nie ma żadnej reguły. Można pokazać nawet jeden projekt, ale ważny, aby zawierał wszystkie szczegóły współpracy z klientem, który Ci zaufał. Nawet skromne portfolio (ale wzbogacone wieloma szczegółami) może da Ci solidnego kopa do pozyskiwania nowych klientów.

“Darmowa” wizytówka

Jeszcze kilkanaście lat temu jednym z najważniejszych atrybutów przedsiębiorcy była papierowa wizytówka. W związku z rozwojem świata Internetu to właśnie strona internetowa staje się nową wizytówką. Nie musisz się obawiać, że ten rodzaj wizytówki się skończy i będziesz musiał dokupić nowe. Strona internetowa nie jest elementem, który można zużyć. No chyba, że nie opłacisz domeny i hostingu. Wtedy może być problem 🙂

A czy Ty miałeś kiedyś w głowie pytanie: “Dlaczego potrzebuję strony internetowej?”. Jak sobie poradziłeś z tą kwestią? 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

4 × one =