Co to jest konwersja?

Co to jest konwersja

Zaczynając naszą przygodę z reklamowaniem usług lub produktów pierwszym z kroków jest nauczenie się podstawowych słów, które bardzo często będą rzucały się w nasze oczy w ramach marketingowego żargonu. Jednym z nich jest konwersja.

Co to jest konwersja?

Konwersja to miara wykonania zamierzonego celu na witrynie. Tyle i aż tyle. Jest to ogół działań, które powinny* przynosić nam pieniądze dla naszego biznesu. Przykłady:

Konwersja na sklepie internetowym => sprzedaż produktu
Konwersja na stronie internetowym => wysyłka zapytania ofertowego
Konwersja na blogu => przebywanie na podstronie artykułu powyżej 1 minuty

* słowo “powinny” zostało przeze mnie umieszczone nie przez przypadek. Jak widzicie powyżej, nie każda konwersja prowadzi do zwiększenia zarobków.

Głównym zadaniem konwersji jest odpowiedzenie nam na pytanie, czy to, co robimy, przybliża nas do upragnionego celu. Jeżeli poziom konwersji jest niezadowalający, koniecznie musimy wdrożyć optymalizacje, które ten wskaźnik podniosą. Zazwyczaj są to kwestie związane z UX, ponieważ użytkownicy często mogą czuć się zagubieni na naszej witrynie i opuszczą ją bez dokonania transakcji. Jaki będzie tego skutek? Malejąca konwersja!

Jak badać konwersję?

Najprostszym znanym sposobem na badanie konwersji jest oczywiście Google Analytics. To właśnie tam będziemy mogli w szybki sposób zobaczyć, jak nasze działania marketingowe przekładają się na zasobność portfela. Dla konwersji została wydzielona w Google Analytics osobna zakładka, czyli oczywiście “Konwersje”.

Warto z nią się zaprzyjaźnić, ponieważ jest ona skarbnicą wiedzy na temat naszej strony. Co z tego, że ruch na naszej witrynie rośnie z miesiąca na miesiąc, a wskaźnik konwersji maleje? Zakładka da nam odpowiedź na wszystkie pytania z tym związane.

Co daje nam informacja o konwersji?

Wiemy już, że dzięki konwersji możemy czarno na białym zobaczyć, co robimy źle, a co robimy dobrze w naszym biznesie. Warto jednak pamiętać, że obok konwersji możemy zobaczyć znacznie więcej statystyk, które w Google Analytics są na wyciągnięcie ręki. Na przykład możemy sprawdzić, w jaki sposób użytkownicy dotarli do momentu konwersji. Czy potrzebowali dużo czasu? Czy przeglądali naszą witrynę od A do Z? Czy może byli już kiedyś na stronie, ale przy pierwszym podejściu zrezygnowali z naszej usługi? To są pytania, które pozwolą nam jeszcze lepiej usprawnić nasz lejek sprzedażowy.

Dzięki temu nie tylko poprawimy suche statystyki w Google Analytics, ale jestem również pewny, że znacząco wpłyniemy na rozwój naszego biznesu. Wzrost współczynnika konwersji nawet o 0,5% może przynieść nam bardzo dużo przychodu, który będziemy mogli zainwestować w rozwój naszej witryny. Jest to proces, który nigdy się nie kończy.

Prawdziwi profesjonaliści nigdy nie są i nie będą zadowoleni z poziomu konwersji na witrynie. Zawsze jest mnóstwo rzeczy, które można poprawić, aby wartości procentowe konwersji szybowały w górę razem z naszym biznesem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

3 × 2 =