8 sposobów na zmniejszenie współczynnika odrzuceń

Jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń

Wielu specjalistów ds. ecommerce zadaje sobie pytanie: “Jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń?”. W tym artykule przekażę najlepsze pomysły, które mogą przynieść bardzo dobre efekty.

1. Dokonaj ujednolicenia fontu i jego rozmiaru

Nikt nie lubi dziesiątek fontów na witrynie. W swoich stylach CSS narzuć jeden konkretny font, który będzie dominował na Twojej witrynie. Ponadto domyślnie ustal wielkość fontu akapitów oraz nagłówków. Jeżeli zrobisz to na samym początku, nie będzie problemu w przyszłości.

2. Zastosuj przerywniki w treści

Nie pozwól, aby Twój tekst był jedną ścianą tekstu. Zadbaj o nagłówki, pogrubienia oraz wylistowania. Nie tylko poprawi to wizualnie Twój tekst, ale wydłuży czas jego czytania. Ma to ogromne znaczenie zwłaszcza przy dłuższych tekstach. Po 10-minutowym maratonie nasze oczy mogą solidnie oberwać. Czy warto dodawać grafiki w tekście? Tak, ale pamiętaj o zasadzie poniżej!

3. Zapomnij o “stockowych” zdjęciach

Ludzie chcą zobaczyć Twoje prawdziwe “ja”. Mam zasadę, że jeżeli nie posiadam własnych zdjęć, to po prostu nie wrzucam żadnych. Zdjęcia siwego dziadka ze Stocka, nie są już śmieszne.

4. Zapomnij o Flashu

Przeraża mnie fakt, że zbliża się 2021 rok, a nadal sporo stron korzysta z technologii Flash. Mam nadzieję, że jak to czytasz po 5 latach, takie strony już nie istnieją. Znając życie i tak sporo witryn będzie nadal korzystało z tej technologii, ale cóż… 🙂

5. Zawsze miej przy sobie statystyki

Jeżeli możesz pochwalić się statystykami na dany temat, zastosuj do tego formę tabelaryczną. Zawsze daje to plus do ogólnych odczuć użytkowników. Ponadto statystyki podnoszą autorytet w oczach użytkowników. Zawsze lepiej czyta się artykuły, które prezentują twarde dane na określony temat, a nie treści, które są “widzimisię” autora.

6. Zachęcaj do dyskusji

Znacząca ilość reakcji pod artykułem może spowodować, że kolejni użytkownicy zechcą zobaczyć więcej Twoich artykułów, aby poczytać kolejne komentarze. Nic tak nie wydłuża czasu przebywania na stronie, jak prawdziwe dramy. 🙂

7. Popracuj nad linkowaniem wewnętrznym

Linkowanie wewnętrzne nie tylko bardzo pozytywnie wpłynie na roboty SEO, ale również ułatwi nawigację użytkownikowi. Warto dać mu możliwość przejścia do innego artykułu. Wiąże się jednak z tym dosyć spora odpowiedzialność. W momencie, gdy zmienia się struktura naszych adresów URL, warto tę zmianę uwzględniać we wszystkich miejscach w obrębie naszej witryny, w których publikowaliśmy określony URL. Dzięki temu użytkownik po kliknięciu w dany anchor, nie otrzyma na twarz podstrony 404. Warto przy tym skorzystać z pomocy SEO Crawlerów, jak np. Screaming Frog czy Netpeak Spider. Alternatywą do tego może być zrobienie przekierowania 301.

8. Zadbaj o dobry poziom copywritingu

Pamiętaj, że tylko dobry copywriter może przyciągnąć użytkowników na stałe. Jeżeli nasze artykuły zawierają mnóstwo błędów, zapomnij o zmniejszeniu współczynnika odrzuceń. Zastanawiasz się, w jaki sposób mógłbyś pozyskać dodatkowo więcej klientów dzięki copywritingowi? Przeczytaj mój artykuł na ten temat! Znajdziesz w nim najważniejsze informacje na temat tego, jak przeprowadzać proces copywritingu, aby przyniósł nam finalnie wartościowych klientów.

A czy Wy macie jeszcze jakieś inne sposoby, jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

5 × four =