13 sposobów na promocję sklepu internetowego

sposoby-na-promocje-sklepu-internetowego

Posiadanie własnego sklepu internetowego to na pewno niełatwy kawałek chleba. Rosnąca konkurencja powoduje, że każdy właściciel musi wdrażać kolejne pomysły promocyjne, które będą miały za zadanie zwiększyć poziom konwersji na witrynie. Jakie są metody promocji, o których nie dowiesz się ze standardowych poradników? Poniżej zamieszczam listę 13 kroków:

1. Wyświetl pop-up przy intencji wyjścia ze sklepu

Moment, w którym w głowie użytkownika pojawia się intencja wyjścia z Twojego sklepu internetowego, jest kamieniem milowym tego, że prawdopodobnie już nigdy nie wróci, aby dokończyć transakcję.

Przykładem takiego pop-up’u może być:

pop-up

Jak widzisz, możemy zaoferować atrakcyjny rabat dla każdej osoby, która opuści nasz sklep internetowy. Dzięki temu zasiejemy ziarenko niepewności i być może wróci do ścieżki zakupowej i dokończy transakcję z wykorzystaniem kodu. Oczywiście, jeżeli intencja jest bardzo silna, zapewne nic nie skusi użytkownika do powrotu. Warto jednak zawsze próbować, ponieważ część użytkowników na pewno skusi się na Twoją ofertę.

Oczywiście zaproponowanie kodu rabatowego niekoniecznie jest jedynym wyjściem z tej sytuacji. Świetnie nadadzą się również przy tym informacje o darmowej dostawie lub możliwość zapisu na newsletter w celu otrzymywania atrakcyjnych ofert w przyszłości.

2. Stwórz sklep na Facebooku

Posiadanie sklepu na Facebooku jest darmową opcją, dzięki której możemy zwiększyć ekspozycję naszych produktów na jednym z najpopularniejszych kanałów social media. Na Facebooku również są klienci, którzy chętnie skorzystają z naszej oferty, o ile taką im zaproponujemy. Czy warto umieszczać wszystkie produkty na facebookowym sklepie? Moim zdaniem szkoda na to czasu i lepiej wyjdziemy na tym wtedy, kiedy opublikujemy 20-30 najpopularniejszych produktów z naszego sklepu internetowego.

Sama konfiguracja sklepu na Facebooku jest łatwa, zatem nie powinno być z nią żadnych problemów technicznych. Transakcje wprost ze sklepu na Facebooku są zliczane, także na bieżąco będziemy mogli śledzić, jak nasz nowy sposób sprzedażowy sprawdza się w rzeczywistości.

sklep-facebook

3. Pytaj klientów o recenzje produktów

Czytanie recenzji na temat konkretnego produktu jest częstym etapem każdej ścieżki zakupowej. Przypomnij sobie produkt, który ostatni raz był przez Ciebie zakupiony. Jestem w 90% pewien, że szukałeś w Internecie opinii na jego temat, aby nie kupić “kota w worku”.

Tak samo myślą nasi konsumenci. Zdecydowanie warto zapewnić im możliwość przeczytania opinii na naszym sklepie internetowym. Dzięki temu wszystko będą mieli pod ręką.

Powstaje jednak problem, jak skusić klientów od pozostawienia recenzji? Dobrym sposobem jest krótka sekwencja mailowa, dzięki której co kilka dni będziemy informowali klientów o możliwości zostawienia recenzji. Dodatkowo możemy obiecać, że każda recenzja będzie okraszona małym rabatem na kolejne zakupy lub darmową dostawą.

Potrzebujesz pomocy ze swoim projektem?

Zapisz się na bezpłatną konsultację!

 

4. Zadbaj o up-selling i cross-selling

Czym jest up-selling? Jest to metoda promocyjna polegająca na oferowaniu klientowi zakupującego dany produkt, np. większej pojemności w atrakcyjniejszej cenie.

Przykład:
Klient zakupuje 1 kg karmy dla psa. W koszyku zakupowym możemy go poinformować, że może on zakupić 3 kg tej samej karmy z 20% rabatem.

Czym jest cross-selling? Jest to sposób na sprzedanie produktu komplementarnego. Może on również być zastosowany w koszyku zakupowym.

Przykład:
Klient dodał do koszyka smartfona. Możemy zaoferować mu atrakcyjne etui przeznaczone dla tego modelu. Pozwoli mu to znacząco zaoszczędzić czas, a w zamian otrzymujemy zwiększoną wartość koszyka zakupowego.

Świetnymi przykładami up-sellingu i cross-sellingu są restauracje fast-food, które poza naszym standardowym zamówieniem oferują inne produkty komplementarne. Jak to wygląda w rzeczywistości?

upsell-crosssell

5. Powiadom o dostępności

Opcja “powiadom mnie o dostępności” może być świetną inspiracją dla właściciela sklepu internetowego. Dzięki temu wie, jakie produkty są oczekiwane przez klientów i być może zostanie on zmuszony do szybszego zamówienia ich od producenta.

Osobiście często korzystam z takiej opcji. Jeżeli jakiś produkt mocno mnie interesuje, podaję swój adres mailowy, aby właściciel sklepu internetowego powiadomił mnie w momencie, kiedy produkt będzie gotowy. Zaoszczędzę w ten sposób sporo czasu, ponieważ nie będę musiał codziennie wchodzić na sklep w celu sprawdzenia dostępności produktu.

powiadom-o-dostepnosci

6. Zaprojektuj sekwencję mailową

Dla wielu właścicieli sklepów internetowych moment transakcji jest zakończeniem przygody klienta z naszym sklepem internetowym. Nie od dziś wiadomo, że łatwiej zachęcić obecnego klienta do ponownego zakupu, niż pozyskać zupełnie nowego. Świetnie może do tego nadać się sekwencja mailowa po zakupie, w której będziemy edukowali naszego klienta.

Edukacja klientów jest bardzo dobrym sposobem na wzbudzenie lojalności. Klienci widzą, że nie zależy nam tylko i wyłącznie na sprzedaży danego produktu, ale również na przekazywaniu wiedzy w cenie produktu.

7. Stwórz bazę wiedzy

Stworzenie wyczerpującej bazy wiedzy na naszej witrynie internetowym może mieć dwie główne zalety.

Pierwszą z nich jest zwiększenie autorytetu marki. Jeżeli użytkownik ma do wyboru dwa sklepy internetowego z tym samym asortymentem w identycznej cenie, prawdopodobnie wybierze ten, który wzbudza większe zaufanie. Taka baza wiedza może nam dać nieprawdopodobną przewagę konkurencyjną.

Drugą zaletą jest zwiększenie atrakcyjności w oczach robotów Google. Fachowo nazywa się to “topical authority”, które jest brane pod uwagę w momencie tworzenia rankingu wyników wyszukiwania. Sklepy wyczerpujące daną tematykę mają znacznie większe szanse na osiągnięcie szczytowych pozycji.

8. Połącz sklep z social media

Niektóre sklepy internetowe bardzo mocno działają w social media (zwłaszcza na Facebooku oraz Instagramie). Nierzadko zdarza się, że przychody z tych kanałów pełnią lwią część wszystkich przychodów. Niestety sporo sklepów internetowych otwarcie nie promuje swoich kanałów social media. Zazwyczaj ma to postać małego logo w stopce witryny. Jest ono zazwyczaj niewidoczne dla większości użytkowników.

Warto zatem zadbać o odpowiednie widgety, które np. będą wysuwane z boku witryny. Zwiększy to ekspozycję naszych kanałów social media na sklepie internetowym. Taka prosta zmiana może bardzo pozytywnie wpłynąć na wzrost ilości polubień oraz obserwujących.

Potrzebujesz pomocy ze swoim projektem?

Zapisz się na bezpłatną konsultację!

 

9. Zadbaj o program lojalnościowy

Jeżeli widzimy, że sporo klientów wraca na kolejne zakupy do naszego sklepu internetowego, warto wdrożyć program lojalnościowy. Może on polegać na zbieraniu punktów za zakupy, a po zebraniu odpowiedniej ilości, klient będzie mógł je wymienić na kupon rabatowy lub nawet na produkt. Wprowadza to pewien model grywalizacji, dzięki której użytkownicy są gotowi wydawać więcej pieniędzy w naszym sklepie internetowym, aby otrzymać obiecaną nagrodę.

program-lojalnosciowy

10. Rozdawaj produkty za darmo (w ramach konkursu)

Wszyscy uwielbiamy otrzymywać coś za darmo. Nie inaczej jest w przypadku naszych konsumentów. Organizując konkursy, nagrodą może być darmowy produkt oferowany na naszym sklepie internetowym. Świetnie mogą nadać się do tego kanały social media, gdzie użytkownicy są bardzo chętni na wzięcie udziału w takich akcjach.

Jaki konkurs warto zorganizować, aby przyniósł dobre efekty? Jeszcze kilka lat temu świetnie działały konkursy typu “udostępnij nasz post”. Taka forma jest już jednak niemile widziana przez Facebooka. Dlatego warto postawić na kreatywność fanów i zadać im pytanie typu: “Dlaczego do Ciebie ma trafić nasz produkt?”. Dzięki temu możemy zyskać spore zasięgi, a zwycięzcą może zostać ten fan, pod którego komentarzem pojawiło się najwięcej polubień.

11. Współpracuj z influencerami

Współpraca z inluencerami często kojarzy się nam z konieczności posiadania wielkich budżetów na takie działania. Z racji, że prawie każdy może zostać influencerem, rynek ten znacząco się poszerzył i można w łatwy sposób znaleźć influencerów w naszej branży, którzy wypromują nasz sklep w takim samym budżecie, jaki przeznaczylibyśmy na kampanię Google Ads.

Na samym początku warto zrobić listę 2-3 influencerów, którzy nie posiadają ogromnej publiczności. Następnie można do nich napisać z propozycją współpracy. Początkowo zdecydowanie wystarczy nam podpisanie umowy o współpracę z jednym influencerem, aby zweryfikować, jak jego działania przeniosły się na konkretne “efekty liczbowe” w naszym biznesie online.

12. Wdróż remarketing

Remarketing jest kolejną szansą na to, że użytkownik, który wyszedł z naszego sklepu, wróci do nas za sprawą reklam remarketingowych. Jest to rodzaj reklam wyświetlany osobom, który były już na naszym sklepie internetowym, ale nie dokonały żadnego zakupu. W treści takich reklam można umieścić kod rabatowy, który zachęci ich do dokończenia transakcji. Przykład:

remarketing

Prosty przekaz może dać naprawdę dobre efekty!

13. Wysyłaj maile przypominające

Remarketing można również wykorzystać za pomocą mailingu. Jeżeli mamy dostęp do adresu mailowego klienta (np. jest on już naszym klientem), możemy nawrócić go na ścieżkę zakupową za pomocą krótkiej sekwencji mailowej, w której damy mu jasno do zrozumienia, że zakup określonego produktu może naprawdę zmienić pewną część jego życia. Wzorem reklam graficznych – tutaj również możemy zaproponować atrakcyjny kod rabatowy.

Tutaj należy jednak być bardziej ostrożnym. Zbyt długa sekwencja mailowa może sprawić, że klient wypisze się z naszego newslettera i być może stracimy go bezpowrotnie. Uważam, że 2 lub 3 maile będą w 100% wystarczające, aby przekonać klienta do zakupu.

Potrzebujesz pomocy ze swoim projektem?

Zapisz się na bezpłatną konsultację!

 

Jak można łatwo wywnioskować, każdy z punktów będzie od Ciebie wymagał troszkę czasu. Na samym początku warto wybrać chociaż jeden sposób i sprawdzić, czy będzie on funkcjonował prawidłowo. Jeżeli nie, możesz przejść do następnego.

Wierzę, że powyższe sposoby dadzą Ci znacznie więcej sprzedaży na Twoim sklepie internetowym. Jeżeli chciałbyś jednak przeanalizować dogłębniej witrynę, umów się ze mną na konsultację, podczas której omówimy największe problemy, które napotkałeś w promocji sklepu internetowego. Z pewnością wspólnie znajdziemy odpowiednie rozwiązanie!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

5 × 4 =